Hankeaika on 1.2.-31.12.2023. Osallistuminen on yrityksille maksutonta ja se myönnetään de minimis -tukena yrityksille.
Hankkeen kohderyhmänä ovat Kemin, Keminmaan ja Simon pk- ja mikroyritykset, jotka ovat kärsineet / ovat muutospaineen alla johtuen alueen äkillisestä rakennemuutoksesta sekä korona- ja energiakriisistä. Äkillinen rakennemuutos ja muut toimintaympäristön kriisit (korona ja energia) korostuvat hankkeen tavoitteissa ja toimenpiteissä.
Toimialat, joille hanke pääosin suuntautuu ovat logistiikka, palvelut, metsäala ja teollisuuspalvelut. Hankkeen kohderyhmänä ovat kuitenkin kokonaisuutena em. alueen kaikki mikro- ja pk-yritykset.
Hankkeen tavoitteena on saada yrityksiin osaamista ja kykyä kehittää toimintaansa niin, että nykyisiin ja tuleviin toimintaympäristön muutoksiin pystytään reagoimaan kestävällä tavalla. Kestävyyttä tarkastellaan ja kehitetään yritystasolla sosiaalisten, ympäristöllisten ja taloudellisten näkökulmien kautta.
Ilmoittaudu mukaan tai kysy lisää liisa.koivisto@digipolis.fi tai 040 1980 567.
Tulosta tästä Meri-Lapin kestävä kasvu -esite ja vie ilmoitustaululle tai anna kaverille!
Myynti ja markkinointi kestävyyden näkökulmasta 26.4.-17.5.2023
Yrityksen talous vihreässä siirtymässä 5-6/2023
Johtajuus kestävyyden näkökulmasta 8-10/2023
Yrityksen veto- ja pitovoima - kestävää työtä ja hyvinvointia 9-11/2023
Kestävät palvelut ja niiden muotoilu 9-11/2023
o toteutetaan etänä (säästää luontoa ja on kestävän kehityksen mukaista)
o voidaan toteuttaa yhtenä päivänä tai jakaa kahteen tai kolmeen osaan yrityksen toiveiden mukaisesti
o konsultointiin voi osallistua koko yrityksen henkilöstö
Ensimmäiseen teemaan liittyvä konsultoinnin pääteema on kestävän markkinoinnin ja myynnin kehittäminen, mutta konsultoinnissa voi joustavasti sivuta muitakin liiketoimintaan kuuluvia aihealueita.
Yrityskohtaiseen konsultointiin kannattaa ilmoittautua heti, mutta konsultoinnin ajankohdan voi sopia konsultin kanssa vaikka myöhemmin keväälle.
26.4.2023 - Markkinoinnin perusteet – tausta kuntoon
3.5.2023 - Ideasta tuotteeksi
10.5.2023 - Myynnin perusteet - myynti on tekniikkaa ja asennetta
17.5.2023 - Digitaalinen myynti ja markkinointiviestintä - teknologiat ja perusteet haltuun
Myynnin ja markkinoinnin koulutuspäivät ovat klo 9-16 Kemin Digipoliksella Paapuurissa (Tietokatu 6 94600 Kemi), mutta osallistua voi myös etänä.
Kannustamme kuitenkin tulemaan paikan päälle, sillä koulutuksesta ja kouluttajasta saa parhaan hyödyn irti kun on fyysisestikin läsnä. Lisäksi verkostoituminen muiden yritysten kanssa on mittaamattoman arvokasta ja voi johtaa yhteistyöhön, ystävyyteen ja uusiin mahdollisuuksiin.
Koulutuspäivä koostuu itsenäisistä osioista, joten voit osallistua joko koko päivään tai osaan päivästä mielenkiintosi ja aikataulujesi mukaan. Koulutuspäivien tarkempi sisältö ja päivän aikataulu ilmoitetaan tällä sivulla lähempänä ajankohtaa.
Ensimmäisen teeman kouluttajiksi ja konsulteiksi on valittu Reddo Partners Oy. Neljän muun teeman koulutuspäivien kouluttajat, sisällöt ja aikataulut ilmoitetaan mahdollisimman pian niiden selvittyä.
Koulutuksessa pureudutaan tiiviisti ja selkokielisesti markkinoinnin lainalaisuuksiin.
Koulutuksen jälkeen sinulla on ymmärrys, mitä markkinointi on ja miten sitä voidaan kehittää vastuullisuus huomioiden ja viherpesu välttäen.
Teemaa aukaistaan tutustumalla markkinoinnin peruskaavaan, segmentointiin ja budjetointiin rennolla mutta tehokkaalle meiningillä.
09.00 - 10.00 Mitä markkinointi on?
10.00 - 11.30 Asiakashyöty - asiakkaan hyöty kaiken liiketoiminnan takana
11.30 - 12.15 Lounas
12.15 - 14.15 Segmentointi - tunne ja määritä kohderyhmäsi
14.15 - 14.30 Iltapäiväkahvit
14.30 - 16.00 Markkinointikanavat ja markkinoinnin budjetointi - mitä maksaa ja mihin kannattaa panostaa?
Kouluttaja: Jani Siivola, Reddo Partners Oy
Tämän napakan koulutuksen pääpaino on tuotekehitysprosessissa ja tuotteiden ja palveluiden tuotekehityksessä kestävä kehitys huomioiden. Lisäksi pureudutaan tarkemmin asiakkaan ostopolkuun, asiakastarpeiden määrittämiseen ja asiakashyötyyn. Lisäksi käymme kepeästi läpi julkisia rahoitusmahdollisuuksia, joita voidaan hyödyntää erilaisissa tuotekehityshankkeissa.
09.00 - 10.00 Mitä tuotekehitys on? - Tunne tuotekehityksen vaiheet
10.00 - 11.30 Tuotteen kerrokset - tunne, mistä osista tuotteet ja palvelut koostuvat
11.30 - 12.15 Lounas
12.15 - 14.15 Brändäys - millainen on tuotteesi, yrityksesi tai palvelusi imago
14.15 - 14.30 Iltapäiväkahvit
14.30 - 16.00 Tuotteistamistyöpaja: tuotteistetaan joko olemassa olevaa tai uutta ideaa
Kouluttaja: Jani Siivola, Reddo Partners Oy
Koulutuspäivässä tutustutaan myynnin perusteisiin ja perehdytään, mikä on myynnin nykytila, miten yrityksen myyntiä tulisi kehittää ja miten myyntiä suunnitellaan pidemmälle aikavälille. Osallistujalla on koulutuksen jälkeen hyvä käsitys myynnin lainalaisuuksista, sen kehittämisestä ja kehittämiskohteista vastuullisuus huomioiden.
09.00 - 10.00 Mitä myynti on - perusteet kuntoon
10.00 - 11.30 Yrityksen myynnin nykytila - tunne myynnin tilanne
11.30 - 12.15 Lounas
12.15 - 14.15 Pitkän aikavälin myynnin suunnittelu - mahdollisuudet ja tavoitteet
14.15 - 14.30 Iltapäiväkahvit
14.30 - 16 Myyntisuunnitelma kolmeksi vuodeksi -työpaja
Kouluttajana Lieven De Rycke, kehitysjohtaja, Reddo Partners Oy.
Koulutuspäivä 9-16. Päivän ohjelma julkaistaan pian.
Kouluttajana Jari Kunnari, Reddo Partners Oy.
Liisa Koivisto, projektipäällikkö
Meri-Lapin kestävä kasvu -hanke
liisa.koivisto@digipolis.fi
+358 40 1980 567
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla elementum neque in mi dignissim eleifend. Nullam lacinia, tellus eu aliquet auctor, erat nibh sollicitudin erat, non eleifend mi turpis ut metus.